KRÓTKI PORADNIK
jak rozsądnie wydać pieniądze na zakup centrali telefonicznej

Choć temat wygląda na dość skomplikowany, w rzeczywistości jest to bardzo prosta sprawa. Co ciekawe, takie rozwiązania były już od dawna dostępne – ale za ceny delikatnie mówiąc “z kosmosu”. Dzięki zalewowi rynku tanim chińskim, lub koreańskim sprzętem sytuacja się w końcu zmieniła. Topowi producenci sprzętu telekomunikacyjnego wreszcie zrozumieli, że w świecie kryzysów i oszczędności trzeba zaproponować Klientom dobre, nie ograniczane technicznie niczym rozwiązanie tego problemu, ale za godziwe pieniądze. Inaczej prędzej czy później wylecą z tego rynku produktowego 🙂   Po całym dniu kalkulacji różnych rozwiązań doszliśmy do następujących wniosków.
Producent? Panasonic. Dlaczego? A szukasz problemów? A może masz za dużo pieniędzy? No właśnie. Mimo, że to producent nr 1 na świecie w temacie telekomunikacji, to wcale nie jest drogi, a z jego jakością nikt nie wygra. Jeden problem rozwiązany, jedziemy dalej. W zależności od przewidywanej wielkości inwestycji rozsądne wydają się nam następujące warianty rozwiązania problemu:

  1. Masz jedną zwykłą analogową linię telefoniczną i potrzebujesz maksimum 6 telefonów? Zastanów się nad kupnem telefonu bezprzewodowego z kilkoma dodatkowymi słuchawkami. Np. KX-TG6811 plus 4 słuchawki KX-TGA681. Proste i tanie rozwiązanie, i działa od razu bez kosztów instalacji. Dlaczego ten model a nie inny? Weź go w dłonie i chwilę pobaw się nim. Zrozumiesz. I już go nie oddasz 🙂
  2. Opcją do punktu 1-go jest sytuacja gdy zamiast zwykłej analogowej linii telefonicznej masz łącze internetowe i jeden lub więcej numerów tzw. VoIP’owych. Jeśli nie potrzebujesz więcej niż 8 telefonów/linii wewnętrznych to wybór pada na wspaniały bezprzewodowy telefon internetowy KX-TGP600 wyposażony fabrycznie w wiele funkcji centrali telefonicznej. To jedyny znany nam telefon-centralka pozwalający prowadzić jednocześnie do 8-miu niezależnych rozmów w tym samym czasie! Więcej danych na temat tego produktu znajdziesz tutaj.
  3. Jeśli masz kilka linii analogowych, i potrzebujesz do 8 (max. 16-tu) zwykłych telefonów wewnętrznych, warto zastanowić się nad zakupem analogowej centrali KX-TES824. Niska cena sprzętu, a jednak to rozwiązanie o dużych możliwościach w zakresie dostępnych opcji (np. wbudowana karta komunikatów z opcją DISA). Ulotka opisowa produktu tutaj. Na prośbę Klienta możemy przy zakupie sprzętu zaprogramować go wg życzenia Klienta w cenie samego produktu. Tak więc koszta instalacji też można ominąć rozkładając okablowanie samemu.
  4. Opcją do punktu 3-go jest sytuacja gdy oprócz zwykłych łączy telefonicznych, lub też tylko i wyłącznie masz linie VoIP’owe typu SIP (z jednym lub większą ilością numerów). Jeśli nie potrzebujesz więcej niż 24 telefony/linie wewnętrzne to wybór pada na produkt który właśnie jest wprowadzany na nasz rynek. Serwer telekomunikacyjny VoIP model KX-HTS32. To już nie tylko telekomunikacja, ale i obsługa internetu, Wi-Fi i jeszcze wielu innych funkcji. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie poświęconej właśnie temu produktowi klikając tutaj. Prawdę mówiąc zapowiada się chyba że będzie to w najbliższym czasie najchętniej kupowany serwer telekomunikacyjny. Sprzedaż z odblokowanymi wszystkimi opcjami /brak licencji/ oraz spore wyposażenie startowe do standardowej łączności, wbudowana i odblokowana integracja z smartfonami, Wi-Fi Access Point i “całe stado” innych funkcji w cenie startowej produktukliknij aby odwiedzić witrynę poświęconą temu produktowi
  5. Jeśli jednak potrzebujesz czegoś innego, lub większego /nie ważne jak bardzo/, odpowiedź jest prosta. Serwer telekomunikacyjny KX-NS500. Bo inne rozwiązania są gorsze pod różnymi względami, lub po prostu droższe. Niektóre nawet dużo droższe. Może to i brzmi podejrzanie 🙂 ale KX-NS500 to naprawdę tanie, rewelacyjne technologicznie rozwiązanie. Jeśli wymagać będziesz od tego sprzętu mocno wyśrubowanych opcji, prawdopodobnie będą już wbudowane w tanią wersję podstawową. Jeśli nie, zawsze można dokupić licencję, lub kartę dodającą takie możliwości. Ulotkę opisową KX-NS500 można pobrać tutaj, a specyfikację techniczną tego serwera tutaj. Pamiętaj że prospekt zawiera dane dot. pojedynczej niesieciowanej centrali więc jego możliwości nie kończą się na podanych w prospekcie ograniczeniach konstrukcyjnych. Są one sporo większe. Przykładowo produkt ten np. przy pomocy procedury QSIG obsłuży bez problemu np. 1000 linii wewnętrznych, połowa centrali może być w Gdańsku, a druga połowa np. w Hamburgu. A połączonych w ten sposób miejsc może być dużo więcej. QSIG pozwala łączyć także różne modele central/serwerów razem ze sobą. Połączone ze sobą w jeden system przez internet lub intranet będą tworzyć potężne rozwiązanie technologiczne. Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie dedykowanej temu produktowi tutaj.

ALE UWAŻAJ (!): cena centrali to prawie zawsze nie tylko cena samego tzw. “startowego kadłubka”, bo sprzęt prawie zawsze wymaga jakiegoś doposażenia o niezbędne elementy jego rozbudowy, lub licencje. Podawanie ceny pustego kadłubka to typowa i dość bezczelna metoda “wabienia Klienta”, i jest to niestety standard w internecie. Poza tym jest jeszcze jeden problem równie ważny – bez prawidłowego oprogramowania go taki sprzęt jest bezwartościowy, a osób dobrze znających się na tym jest naprawdę niewiele w naszym kraju. Bo to bardzo zaawansowana technologicznie elektronika. I z każdym nowym modelem serwera VoIP jest ona coraz bardziej złożona. Dlatego bezwzględnie sprawdź czy sprzedający i instalujący ma właściwe certyfikaty koncernu Panasonic (nasze zobaczysz tutaj), ponadto konsultacje (bezpośrednie lub telefonicznie) przed skompletowaniem sprzętu i dokonaniem zakupu są niezbędne, a przynajmniej bardzo wskazane.

Jeśli jesteś zainteresowany w/w produktami, zapraszamy do kontaktu z nami telefoniczne, mailem, lub zapraszamy do zakupu w naszym sklepie internetowym opcjonalnie wraz z usługą jego oprogramowania i instalacji (link do sklepu tutaj).

Data publikacji: 1.10.2015r. /aktualizacja: 29.09.2016r./